Wednesday, February 26, 2014

Latih Anak Berpisah Sekejab!



Sebelum Ke Kota Kinabalu!

Alhamdulillah, Ummi sehingga kini masih tak ada masalah tinggalkan anak Ummi walaupun pergi kerja atau out station berhari-hari. Memang betul pada usia satu hingga dua tahun nie, kita yang ada anak seusia nie mesti berhadapan tahap ‘takut berpisah’ dengan ibu bapa. Kita tak boleh salahkan mereka kalau mereka nie meraung 'nak ikut! nak ikut! nak ikut! sbb kehilangan ini menyebabkan mereka takut berpisah dengan orang-orang yang selama ini memberi kasih sayang, melindungi dan memenuhi keinginan mereka. hehehe.

Penyakit Musim Panas

Panas! Kita kena jaga kuantiti minum air!

Kalau hari panas, mesti Ummi akan mengeluh - mak aii! panasnya hari ini! kalau dapat mandi kolam nie best jugak! hehehe. 

Wednesday, February 12, 2014

Letih? Penat? Tak Bertenaga? Jom try atasi dengan SHAKLEE


 Tajuk memang special kan? hehehe. 24 jam sehari, rasa macam lama tapi sebenarnya masa itu berlalu dengan pantas sgt. Kadang2 sedar tak sedar daa mlm. Lagi laa klu bekerja di dalam bangunan nie. Tingkap plak tak ada. Memang haru laaa, hari daa malam pun tak sedar. Tapi time isi peyut memang sedar plak! lebih lebih lagi ada plak bunyi-bunyian dalam peyut tuh mintak di isi. hahaha. Itulah yang berlaku saban waktu. Semua orang alaminya.

Monday, February 10, 2014

Air Kencing Kuning selepas pengambilan B - Complex


Air Kencing (URIN) adalah proses dalam tubuh untuk membuang lebihan air dan sisa dalam darah melalui buah pinggang. Adalah Normal sekiranya kita membuang air lebih dari 3 kali sejam.

WARNA AIR KENCING????

B - Complex


Vita - Lea


Multivitamin pertama pd 1915
Kini dengan formulasi zat besi
Produk Shaklee ini dihasilkan engan pemantauan ketat oleh badan farmaseutikal bebas tidak terikat dengan Shaklee. Malah berbillion wang digunakan untuk proses Research and Development Shaklee. Kerana itulah produk hebat seperti Vitalea dan pelbagai Produk Shaklee lain berjaya dihasilkan dan meber kesan positif terhadap jutaan pengguna seluruh dunia. 
Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia telah diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.
Tablet Vita - Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi - sprirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "EXPLO-TAB' yang merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusia.
Sedikit fakta penting berkenaan Shaklee Vitalea :
  • Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.
  • Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
  • Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
  • Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.
  • Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
  • Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.
Manfaat Utama
  • Penambah Tenaga Segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
  • Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia.
  • Keupayaan Sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Elemen Penting Pada Sel Tubuh - Menyediakan asa nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon, serta menjaga kesihatan tirod.
  • Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

Rekomendasi

Untuk kesihatan berpanjangan
      sekali sehari, 1 biji setiap kali (selepas makan)

Untuk Pembesaran, Kekurangan Nutrisi dan Tenaga
      2 Kali sehari, 2 biji setiap kali (selepas makan)


A Healthy Life for You : Your Independent Distributor Shaklee
Dapatkan khidmat konsultansi PERCUMA dengan menghubungi 
saya di talian 019 3293235 atau 
emel allaarief@yahoo.com

Thursday, February 6, 2014

VIVIX SHAKLEE


ViViX merupakan supplemn anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh SHAKLEE, Syarikat No.1 supplemen makanan di Amerika. Di dalam kajian makmal, ramuan ViViX telah menunjukkan impak kepada empat mekanisma penting penuaan pada tahap sellular.

Sunday, February 2, 2014

COLLOGEN SHAKLEE



Hai Ummi hari ni nak kongsikan satu pengalaman hebat! Pengalaman pejam mata kuar RM pun sama! Hahaha

Ummi sebenarnya ada ambek Collogen Shaklee. Hampir 2 kotak daaa. Duit pun daa terbang RM5** tuk 2 kotak yg bertahan 30 hari nie ... Mahalkan? Tapi result dier power tuu... Ummi nie seorang isteri 2 tahun lebey tua dari suami Ummi. Huhuhu. Oleh kerana tak nak nampak tua laa kan, Ummi sedaya upaya cubalah produk Shaklee nie. DUIT? Ummi pejam matalah dulu. Hehehe try laa kan klu tak try xtahu! Tul x?

Alhamdulillah... result dier mengujakan sangat2 . Ummi rs bersyukur n Ummi daa tanamkan dlm diri nie akan Pejam Mata lg tuk kuarkan DUIT beli Collogen Shaklee nie. Mahal pun mahal laaa asalkan PUAS HATI!

Assalamualaikum ... Hari nie CikLaa ada laa gosip2 di opis. Pasal apa? Pasal nak awek muda. Hehehe. Ada seorang Boss tue, dia ada bagi...